Att börja skriva

0kommentarer

Skaffade en blogg förra året för tänkte att där kunde jag skriva allt jag tänker och känner som jag inte vill, kan dela med mig till andra. Men den idén rann ut i sanden, blev nervös att folk skulle läsa vad jag skrev och veta mitt innersta. Men jag behöver verkligen få ut mig allt som byggs upp inom mig därför skaffar jag en ny blogg. Kommer antagligen inte dela med mig av bloggen till någon, vilket jag antar egentligen är meningen med att ha en blogg.. Men det är skönt att bara sitta och skriva, inte behöva bli dömd eller någon säger att det fixar sig när jag känner att det aldrig kommer bli bra.

Ibland är jag säker på att jag kommer må bättre, ångesten kommer försvinna och rädslan för att misslyckas vara borta. Andra dagar, just nu de flesta, vet jag att det aldrig kommer förändras och att jag aldrig kommer bli någonting annat än en dum, ful, ensam och ledsen tjugoåring, som inte gör något annat än oroar min familj och ger lärare extra jobb.  

Hur ska jag ta mig framåt?
Hur ska jag förändra mig?
Hur ska jag göra så det blir lättare att andas?
Hur övervinner jag mina rädslor? 

"Många av våra rädslor är papperstunna, och ett enda modigt steg skulle föra oss genom dem."
- Brendan Francis

Kommentera

Publiceras ej

[2013 Reading challenge]

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Emiz has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide
0 of 50 (0%)
view books

[Läser just nu]