Att skriva av sig

0kommentarer

Det var länge sen jag skrev och mycket har hänt. Nästan ett år har gått så det skulle vara konstigt annars. :P Jag har äntligen tagit studenten med skit betyg men gymnasiet är ialla fall klart nu. Har flyttat hem till pappa eftersom jag är arbetslös vilket känns jobbigt efter att bott själv från och till i tre år. Speciellt efter efter jag bodde i min älskade lägenhet! <3 Men det är skönt attt ha familj att komma hem till och jag ville inte bo kvar i Vadstena efter alla kompisar flytta tillbaka till sina hemstäder efter studenten. Så nu blir det att bo här i Norrköping den närmaste framtiden, börjar plugga på komvux nästa vecka och sedan får jag ta det från där.  
 
Ångest och paniken kommer och går, har varit mindre nu under sommaren, men det svarta, ledsna och ensamhetskänslorna kommer över mig då och då. Har en sådan dag idag. Är nära tårarna och allt känns jobbigt. Därför jag kom in här på bloggen och skriver av mig lite. Det är lättare än att ringa upp någon och säga "Hej går det bra om jag gråter och skriker lite på dig en stund för ingenting?" Nja det känns inte riktigt bra, funderade på att ta en cykeltur men känner inte för att vara bland folk heller..
 
Tror det blir bättre imorgon när mamma kommer och hälsar på, vi ska fika, rensa kläder och bara umgås. Det blir mysigt och tror vi går bort till mina morföräldrar vilket brukar göra mig på bra humör. :) Ska bli skönt när jag börjar plugga och får en vardag igen, säger jag nu ialla fall kommer kanske (antagligen) ändra efter några veckor. ;)  Nu ska jag fortsätta läsa min bok eller kanske göra mig en latte och titta på några avsnitt av The big bang theory och försöka tänka bort alla ledsna tankar. Skrev av mig lite även om jag inte går in så detaljerat., skriver aldrig ner saker för tänker att någon kan läsa om det så skulle vara i ett skrivblock eller i ett dokument i datorn.
 
"Framtiden oroar oss, det förflutna håller oss fast. Därför går vi miste om nutiden" - Gustave Flaubert
 

Kommentera

Publiceras ej

[2013 Reading challenge]

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Emiz has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide
0 of 50 (0%)
view books

[Läser just nu]