Att börja läsa och skriva mer

0kommentarer

Ska börja läsa i teman eller vad man kallar det i bokbloggarnas värld, har läst och hittat nya bloggar på senaste tiden och har fått min läslust tillbaka. Nu är bara problemet att jag inte vart jag ska börja i min lååånga lista av böcker som jag vill läsa. Därför tänkte jag göra som ”teman” varje månad och ska läsa en eller flera böcker som har något gemensamt med varandra t.ex. deckare skrivna av kvinnor eller vampyrböcker, ja ni förstår nog vad jag menar.

 

 Som sagt kommer jag låna och blanda idéer från bokbloggare, ska själv inte ha en bokblogg speciellt eftersom jag inte vill visa vad jag skriver för levande människor. Men behöver träna på mitt skrivande har jag märkt under mina svenska lektioner och jag älskar att läsa så detta kan bli en kul idé att blanda ihop det. Jag kommer att skriva lite om varje bok jag läser klart och sedan får jag se vad mer som kommer att bli skrivet.

 

Nu i oktober tänkte jag läsa Kristina Ohlssons böcker om Fredrika Bergman som arbetar med Stockholmspolisen för att lösa brott. I serien ingår det fyra böcker än så länge och jag läste klart den första boken ”Askungar” i helgen och har idag börjat på den andra delen ”Tusenskönor”. Kommer skriva en liten recension om ”Askungar” någon dag denna vecka men får se när det blir.

 

Ska också läsa  en av Selma Lagerlöfs böcker för det ingår i svenska kursen och sedan kommer det att läsas lite andra böcker jag är sugen på att också läsa, får se hur mycket jag hinner utan att det drabbar skolarbetet. :)

 

Just nu läser jag:

-          Tusenskönor av Kristina Ohlsson,

-          A kiss in time av Alex Flinn, läser på engelska

-          Marshmallows av Dorothy Koomson, läser på svenska

Kommentera

Publiceras ej

[2013 Reading challenge]

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Emiz has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide
0 of 50 (0%)
view books

[Läser just nu]