Att tänka, känna och undra

0kommentarer

Två inlägg på samma dag är väldigt ovanligt för mig speciellt på senaste tiden, brukar tänka att jag ska skriva men sedan blir det inte av. Oftast pga att inget händer i mitt liv men också för att jag har så mycket tankar och känslor som skulle behöva komma ut på något sett men skriva det på en blogg så att hela världen kan se känns inte rätt och prata med människor i min närhet är inte helt bekvämt, visst det går ibland men inte alltid. Så då blir det lättare att inte finnas och lösa problemen själv på bästa sätt.
 
Bloggen skapade jag för att träna på att skriva och kanske få ut en del tankar men dem är ju inte speciellt intressanta så tänkte att jag skulle skriva om mitt största intresse istället, böcker fast det går ju inte jättebra det heller. Älskar att läsa, köpa och diskutera böcker men att skriva om dem verkar oftast omöjligt. Hittar inte de rätta orden att beskriva böckerna och karaktärerna och känslorna jag får av en del böcker eller så känns det som jag inte har fattat det "rätta" i boken, att jag tänker fel. Men finns det ett rätt och ett fel? Jag vet inte, kanske. Men bara för att jag inte skriver jätte detaljerat med de rätta budskapen och väldigt djupt om böckerna  blir det väl inte ett misslyckande av mina texter. Jag måste tillåta mig själv att få skriva och strunta i om det blir lyckat eller inte. Jag behöver kunna tänka att bloggen skriver jag för min egen skull och för att det är kul. Den korrekta grammatiken, uppbyggnaden och andra saker som gör en text intressant får komma senare.  
 
Okej blev en hel del tankar nu i natt men ibland är det skönt att bara sätta sig ner och skriva vad som ploppar upp i hjärnan, speciellt när några glas vin har blivit uppdruckna. ;) Nu får det bli ett avsnitt av Grey's anatomy eller två innan det blir godnatt.  
 
Ha en fortsatt bra lördag eller söndag är det visst nu om man ska vara petig. <3
 

Kommentera

Publiceras ej

[2013 Reading challenge]

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Emiz has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide
0 of 50 (0%)
view books

[Läser just nu]