Att delta i en "Read -A- Thon"

0kommentarer

Under den här veckan från 13 maj till den 19:de tänkte jag delta i en read-a-thon som jag har sett många "booktubers" prata om på youtube och läst om på olika bloggar. Det hela innebär är om jag ska skriva det kortfattat att du ska läsa mer än vad du brukar göra. Så tänkte att jag skulle göra det och skriva lite mer om vad jag läser och så men jag är inte officiellt med för jag tänker inte registrera mig till sidan, bloggen Bout of Books, som har skapat den här read-a-thon(en) men länkar till den här! :D
 
Jag har valt ut sju böcker som jag kommer läsa i men absolut inte att läsa ut alla för det blir för stor press, speciellt eftersom jag ska försöka ha ett liv också, fast jag hoppas att lyckas läsa klart fem av böckerna. Då jag redan läser i två av böckerna och den ena av dem har jag bara ca 30 sidor kvar kommer den bli utläst snabbt ikväll och det är undomsboken Coraline av Neil Gaiman. Det är en lättläst och kort bok som jag valde tillsammans med första boken i barnboksserien om Syskonen Baudelaires olycksaliga liv för bryta av mot de lite tjockare böckerna jag också valt ut att läsa.
 
Hela listan för böckerna som ska läsas men ej ur: ;)
  • Coraline av Neil Gaiman
  • En olustig början av Lemony Snicket, bok 1 ett i Syskonen Baudelaires olycksaliga liv
  • Härligt oärligt av Ally Carter
  • Den store Gatsby av F Scott Fitzgerald
  • The Silver linings playbook av Matthew Quick
  • Rör mig inte av Tahereh Mafi
  • Jurtjyrkogården av Stephen King

 

Nu är det kväll på första dagen och än så länge har jag inte läst speciellt mycket utan läste ca 100 sidor på morgonen men inget under resten av dagen så tanken är att läsa nu innan jag somnar och sedan kanske uppdatera innan denna måndag är slut, före 00.00, om jag lyckas läsa ut Coraline. :)  

Kommentera

Publiceras ej

[2013 Reading challenge]

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Emiz has read 0 books toward a goal of 50 books.
hide
0 of 50 (0%)
view books

[Läser just nu]